Преглед на DOOM (2016)

Около 12 години след DOOM 3 се появява четвъртата игра от поредицата, която е наречена просто DOOM, явявайки се като своеобразен рестарт, тя ни връща към корените на заглавието и предизвиква носталгия за екшън игрите от първо лице – такива, каквито бяха в самото им зараждане.

KinguinВ момента играта е налична за Microsoft Windows, PlayStation 4, и Xbox One, като този преглед нямаше да е възможен без съдействието на електронния магазин kinguin.net, от където любезно ни предоставиха копие. Ако желаете да си я закупите по-евтино може да хвърлите едно око на офертите им.

Хардуерните изисквания са за поне 55GB свободно място, 8GB RAM, NVIDIA GTX 670 2GB / AMD Radeon HD 7870 2GB, а препоръчителните видео карти са от класа на NVIDIA GTX 970 4GB / AMD Radeon R9 290 4GB и нагоре. Играта върви и на по-слаби видео карти, но ще трябва да компенсирате с намаляване на някои от графичните детайли и ефекти или резолюцията. Все пак при опита за подкарването й на GeForce GTX 750 нещо не се получи и играта не искаше да тръгва въобще (из Интернет се намериха някакви стари системни изисквания от алфа/бета версията и пише, че не поддържат въобще GeForce 750, обаче в ютуб има клипове как разни хора играят със споменатия модел? … но пък върви без проблеми на GTX 560 Ti или GTX 950 Ti за сравнение). Ако възнамерявате да се наслаждавате напълно на всичките ефекти, вероятно ще трябва да изчакате за нов компютър до Коледа или да се бръкнете в момента само с едни 600+ лева за нова видео карта.

Doom-ss_f07aca2fbb96e104cc79709c2a512ffba8a5d2c9.1920x1080Doom-1

Историята е много проста и плоска, точно като за такъв тип игра. В основни линии имало едни демони, но също имало и един много нервен и ядосан тип, който се разярил толкова много, че демоните не можали да направят нищо по въпроса и викнали хипер-мега-големия бос на помощ. Обаче нашия тип станал още по-ядосан и гневен и изтръгнал главите на всичките демони и ги направил на кайма.

Doom-2

Като стана дума за размазването на демони, довършващите удари, които може да нанасяте на отслабените и ранени противници са много задоволителни и не омръзват ни най-малко. Няма да се изморите от мачкането на демонски глави и късането на крайниците им. Тези приятни зверства и безчинства от страната на героя също така пълнят здравето му в малки количества, като така са решили проблема с аптечките в играта, оставяйки ви да се наслаждавате на касапницата, без да се замисляте до толкова за такива излишни дреболии.

Doom-379720_screenshots_20160513174347_1Doom4-Thumbs-Up

Веднага след стартирането на играта ви подхвърлят оръжие и броня, след което тръгвате да убивате безмилостно демони. Играта клони повече към карти/нива от типа на арена, където се движите бързо, за да оцелеете и да избиете всички противници. Едничката ви цел след събуждането ви на Марс е да избиете всички демони и все пак да не се самоубиете, докато го правите, защото околната среда доста често също може да ви убие, ако не внимавате къде стъпвате.

Doom-ss_2053c7628ba42fecb8e472f74565f880f93a0b30.1920x1080Doom-ss_f989e793786bf1d6459da1139a484203efef1447.1920x1080

Нивата от индустриален тип често са оцветени и изглеждат еднакво навсякъде, без да имат особени отличителни черти, а това може да е доста объркващо. При демоните проблема с цветовете е също толкова виден, като почти всичките са с еднакъв цвят и разпознаването им от далеч е трудно в началото. Всички изглеждат еднакво, колкото и различни видове гадове да са направили, то те не се отличават много по цветова гама. Самите модели на гадовете са интересни и разнообразни, въпреки еднообразния им цвят. Като оставим цветовете настрана, движенията в анимациите на героят и всички врагове са изключително реалистични и приятни.

Doom-379720_screenshots_20160513175955_1doom-2016-secret-level-time-well-spent-challenge-3

Нещо заплашващо да развали увлекателното екшън преживяване или може би да го разведри (според зависи какъв тип играч сте и дали това ви харесва) е събирането на колекционерски предмети и откриването на тайните места из играта. Някои от нещата, които събирате или намирате ви дават бонуси и точки за подобряване на оръжията, други отключват тайни зони и карти от оригиналната игра DOOM. Това става чрез намирането на скрити ръчки, отварящи врата, през която може да влезете в ниво от класическата игра. След като вече сте открили зоните, те могат да бъдат пускани директно от главното меню на играта, където се появява раздел „Classic Maps“. Освен тези по-големи тайни, из играта е пълно и с всякакви други дребни „easter eggs“ препратки към популярни стари игри или хора и други шеги.

Doom-379720_screenshots_20160518211358_1

doom-2016-secret-level-resource-operation-3doom-2016-secret-level-the-uac-3

Музиката в играта е на изключително ниво и ме накара да настръхна още при пускането, като се има предвид, че ако играете вечер и на тъмно това усещане вероятно ще ви докара голямо удоволствие или може би кошмари. Изживяването ще е още по-изключително при мисълта за игра с очила за виртуална реалност (VR Headset). Поне за който може да си ги позволи. 😀

Графичните ефекти са на отлично ниво, както споменах в началото, но за да им се насладите напълно ще ви е нужен сериозен хардуер, а по настройките в менютата има почти всичко, което може да искате, като Field of View, Motion Blur, много видове Anti-aliasing, режим за хора с цветна слепота (далтонизъм) и дори различни пресети за управление с контролер в менюто с контролите.

Doom-ss_e1b5acc7a55d96190fcd3b0ae04dfe2254e7dc6d.1920x1080Doom-3

В DOOM има и мултиплейър режим, където изведнъж от „Шварценегер в ада“ се превключва на „космически пехотинци, които си играят на гоненица“. Малките и лабиринтоподобни арени наподобяват по усещане повече на Unreal, отколкото на Quake, ако това може да бъде някакво сравнение. Също така има възможност да се превърнете в демон и да избиете противниците си чрез странни базуки, закачени на раменете ви.

Не очаквайте от DOOM:

  • Богат сюжет;
  • Най-хубавото мултиплейър преживяване;
  • Красиви кътсцени с много синематици и такива глупости; (в допълнение, понеже имаше забележка от читатели, че филмчетата не са глупости – става въпрос за наблягането върху екшъна, което създателите на играта са решили да направят, вместо да разсейват играчите и да слагат някъде там из между синематичното преживяване игра 😉 . . . а може и просто парите да не са им стигнали 😀 )

Но определено може да очаквате:

  • Орди от демони, опитващи се да ви обият, докато имате само двуцевка в ръцете си;
  • Да ви сритат задника зверски на кошмарната трудност и да ви се дореве;
  • Дизайн на нивата, който е разчупен (както хоризонтално, така и вертикално) и наподобяващ лабиринт;
  • Да режете главите на противниците с моторна резачка на фона на супер яка музика;
  • Много брутален и бърз геймплей;

One thought on “Преглед на DOOM (2016)

  • 13 октомври, 2016 at 14:52
    Permalink

    Просто уникална игра! Но си трябва и пач на Български език. За хора като мен, Който не знаят езика на 100% 🙂

    Reply

Вашият коментар

%d блогъра харесват това: