Преглед на Overwatch

PC, PlayStation 4 и Xbox One версиите на Overwatch излязоха на 24 май 2016 г. Преди това играта беше в затворена бета около 6 месеца, а малко преди датата на пускане – в отворена бета и много играчи успяха да се запознаят с нея предварително от първо лице или покрай рекламата и материалите, който се раздухаха из Интернет. Ако все още не сте много наясно или просто ви е интересно какво пише по-надолу продължавайте да четете.

KinguinТози преглед на Overwatch нямаше да е възможен без съдействието на електронния магазин kinguin.net, от където любезно ни предоставиха копие. Ако желаете да си я закупите по-евтино може да хвърлите едно око на офертите им.

Минималните хардуерни изисквания са по-скромни от страна на Blizzard, понеже винаги гледат да покрият възможно най-голям процент *кхъм*клиенти/купувачи*кхъм* … така де играчи. Става въпрос за видео карти от класа на GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 4850 / Intel HD Graphics 4400.

Overwatch6

Overwatch е първата наистина напълно нова и авторска игра на Blizzard от около 17-18 години насам. Първоначално в Blizzard Entertainment работеха по хипер-мега-тайно-скришния си секретен проект за нова Massive Multiplayer Online игра с кодово име Titan, но той се проваля преди няколко години и една част основния екип работил над проекта взима идеите от Titan, доразвива ги и създават това, което в момента всички познават като Overwatch. Дори са рециклирали и някои от нивата/картите, които в момента са в играта, доколкото може да се вярна на Интернет.

Overwatch1August 23rd, 2011 @ 11:45:02

Zenyatta май прилича на монаха от Diablo 3? 😀

За тези, които не знаят играта представлява екшън от първо лице под формата на арена, където два противникови отбора от по шест човека се съревновават, за да изпълнят условията за победа. Може би доста хора знаят за Team Fortress 2 или поне са чували и имат представа? Е, това е модернизираната версия от Blizzard Entertainment и един вид нейн духовен наследник, ако може така да се каже. Художественият стил на играта много наподобява анимационен филм, с ведра, хаотична и забавна атмосфера.

Overwatch4

За момента в играта има избор измежду 21 различни героя, 12 различни карти и няколко различни режима на игра. Може би режимът на игра тип „ескорт“ е най-забавният от всички, но това е въпрос на личен вкус. В режим „Escort“ единият отбор ескортира товар до определена точка, а другият отбор се опитва да им попречи до изтичане на оставащото време. В режим „Assault“ двата отбора се опитват да завземат и защитят определени точки из картата. В режим „Control“ става въпрос за нещо като „king of the hill“, където отборът завзел определена контролна точка трупа точки, за времето, което тя се владее от този отбор, а другият се опитва да направи същото и да им пречи с трупането на точките. Съществува и режим „Hybrid“, където играта започва като „Assault“ и завършва с „Escort“. Картите са направени със замисъла на тях да бъдат играни само определени режими на игра и това си личи в дизайна им, което ги прави доста удовлетворяващи и интересни за специфичния режим. Не знам защо това ми напомня на бойните полета от World of Warcraft, където по подобна схема се опитвате да завършите дадените условия за победа, но там отборите бяха по-големи.

Overwatch2

Какво да кажем за прогреса? Понеже вече във всяка модерна игра трябва да се трупа прогрес под някаква форма… В играта има нива на героите, но те нямат край, еха! Затова може да се вдигат безкрайно много нива. Като подарък се получават кутии с разни бонусчета, отключващи нови гласове, пози, външен вид (skins), иконки и всякакви други такива козметични залъгалки, които не променят геймплея по никакъв начин. За някои хора това би могло да е доста съществено и ще си умрат от кеф да гриндят с дни, докато не съберат всички неща, но за други е безсмислено и досаден начин да те задържат повече време в играта. Кутиите с бонуси могат да бъдат купувани и с истински пари, което допълва досадността им, имайки предвид, че играта е на пълна цена, равна на доста по-големи игри с висок бюджет, а не ползва модела на „free to play“, а пък прилича на такава. Даже цената на версията за конзолите е наистина съвсем пълна и играта е още по-скъпа от PC. Това може да бъде преглътнато, понеже кутиите дават само козметични бонуси и не оказват влияние върху самата игра – няма „pay to win“ модел.

Действието в играта се развива много бързо и хаотично. Когато всеки знае ролята си и знае как да играе с героя си, както и заедно със съотборниците си се получават чудеса за отбора. Все пак играта е достатъчно проста, че може да я играете и като типичен екшън от първо лице – без да му мислите много, ако искате да изпуснете малко пара, взривявайки лицето на някого за забавление. Забавлението наистина е голямо, понеже всеки герой има своите особености, умения и оръжия. Дизайнът на нивата е красив и екзотичен, големината им е точно на място и не са нито прекалено малки, нито прекалено големи. Проектирани са така, че всеки играч да може да премине по различни пътища според избрания от него герой и уменията му, като има различни етажи и нива, места за танкове, които да защитават позицията си и снайперисти. Да се научат всичките особености и дребни детайли за героите, как може да се играе с тях най-добре или да им се противопоставя придава дълбочината на геймплея в Overwatch. Разучаването на героите става по време на игра. Всичко се учи в движение, от това може би идва забавлението и удоволствието от играта. Дори да играете като лечител е изненадващо забавно, стига всеки да може и да знае какво да прави в определената си роля.

Overwatch5

Все пак има някои дребни подробности около отборите и избора на роли, в които няма да се впускам много, а само ще дам няколко примера. В отбора може да има повтарящи се герои и роли, но обикновено това е голяма грешка и трябва да има различни, за да е по-пълноценен. Няма нужда от 2-3 или повече танкове и лечители, както и повтарящи се герои. Това води до тактическо отслабване на целият отбор, освен ако не се правят някакви странни размествания по време на битката. Друга подробност е тази, че можете по всяко време да смените героя си с друг. Тук идва глупавата грешка на много играчи да предпочитат да играят само с един главен „main“ герой, както са им промили мозъците в други игри и да не се възползват от пълното разнообразие и възможности на всичките класове и герои, както е замислено в геймплея на играта. Друга голяма и основна грешка е, че хората играят сами и не се съобразяват със съотборниците си и не следят главната цел, а все едно са с ботове и правят каквото си искат или гледат да трупат убийства.

Overwatch3

Лошото е, че в играта липсва режим за самостоятелна игра, каквато и да е кампания и мисии, а историята е повърхностна – колкото да я има за обща представа на света, в който се развива действието. Все пак са се постарали да направят много готини анимационни клипчета. Героите са разнообразни и с изключително различни идентичности. Както споменах по-рано – играта е на пълна цена, обаче повече прилича на такава от типа „free to play“. Голямата цена може да е в плюс за продължителността на живота й и поддръжката от страна на Blizzard Entertainment. Но да не се залъгваме – поне за мен не си струва да се плаща за мултиплейър игра без мисии и история. На други може да им допада да дадат около стотина лева за фенщина, след което да си събират костюмчета и иконки. Едва ли някой ще играе играта завинаги, въпросът по-скоро е до кога тя ще предизвиква шумотевица и ще държи вниманието на хората с ново и интересно съдържание. Колко е забавна и обсебваща Overwatch ви оставям да решите в коментарите.

Вашият коментар

%d блогъра харесват това: